torsdag 11 augusti 2011

Stek eller galen?

Nu är det dax att se över sina prylar inför kommande gäddfiske i höst. Planerna och tankarna riktas mot blekinge då vi tror där är fler grövre fiskar! Min rulle är numera lagad och rengjord och en ny vev är monterad! Kan varmt rekommendera alla att vara rädd om sina grejer och inte slarva med att rengöra och olja! Det har kostat mig ett totalras på min Amb 5601JB.




Nu till prylarna, jag är ju totalt såld på allt som är vitt i fiskeväg! Mitt gädd-kombo är
Spö: Vision Venus #10

Rulle: Vision Deep



Men jag vill ha nytt Jerk spö och hittar inget vitt. Men däremot så har jag i denna djungeln kunnat välja ut tre spön det står mellan!

Bft


Shimano

Shimano


Jättesvårt att välja, men ett av dom är ju iaf lite vitt :)
Hittade förresten att ABU har gjort två stycken serier med helt vita spön som tyvärr inte är planerade att släppas i Sverige :(


3 kommentarer:

  1. Har du tänkt på att du kan lacka om gavlarna på rullen (amb) så att även den blir vit?

    SvaraRadera
  2. Har redan skickat till södra Sveriges bästa billackerare om prisuppgift! Verkar inte bli så dyrt :D

    SvaraRadera